טאי צ'י איך צריך לתרגל | דברי חכמים

זנג סאן פנג ממציא הטאי צ’י השאיר אחריו הנחיות לתלמידיו במנזר וודאנג העוסקות בשאלה איך צריך לתרגל טאי צ’י. בפוסט זה אני מבאר את אחת האמירות המשמעותיות ביותר שלשומע חסר הניסיון עלולה להישמע סתומה וחידתית לגמרי.

כפעמון רוח תלוי מחוט דקיק מראש ההר המערבי

לאמירה זו יש משמעות עמוקה הנוגעת למצב תודעתי נכון בזמן תרגול טאי צ’י, זאנג סאן פנג מדמה את המתרגל לפעמון רוח like a chime. פעמוני רוח תלויים מחוט דקיק ומגיבים לכל רוח קלה. כך גופו של המתרגל צריך להיות רפוי ומשוחרר. החוט הדק מייצג את התודעה הרגילה conscious mind אותה יש לצמצם לאחיזה אך בדבר אחד עקרונות התרגול.

ההר המערבי הוא כמו שם קוד למשנתן של דא מו, בודהידארמה.  בעוד שעבורנו בני ארצות המערב, גם הודו וגם סין הם ארצות המזרח. עבור הסינם הודו נמצאת במערב וההר המערבי הוא אחד הכינויים שנהגו לכנות את דא מו תלמידיו במנזר שאולין.

לכן הפירוש המלא של אמירה מופלאה זו תהיה: יש לתרגל כאשר הגוף רפוי ומשוחרר ממתח, הקיטו את התודעה הרגילה ותרגלו מתוך התת הכרה שהיא מהירה פי כמה להגיב. כאשר רק העקרונות הפנימיים נמצאים בתודעתכם. עקרונות אלה הם כל תנועה מתחילה מבפנים החוצה, התודעה היא שמניעה את הגוף והגוף כמו צף על גבי התנועה האנרגטית הפנימית, והתודעה הרגשית שקטה ויציבה כמו הר.

במצב זה לוחם טאי צ’י נמצא פתוח לקלות כל תנועה גם משב אויר קל ביותר ולהגיב בהתאמה למתרחש סביבו.
אמנות הטאי צ’י מתמקדם בתגובה והופכת הגנה להתקפה. לכן גם ניתן לומר כי טאי צ’י יותר משהיא אומנות לחימה היא אומנות הפסקת הלחימה.

אשתף כאן סרטון בו אני מרחיב בשיעור אונליין על משנתו של דא מו. למעוניינים ניתן להרשם לערוץ היוטיוב שלנו המוקדש כולו לצ’י קונג טאי צ’י וניי גונג. חומרי העשרה וסרטונים לתרגול טאי צ’י מועלים אל הערוץ מידי שבוע.

לימודי טאי צ'י כדרך להתפתחות אישית

עבורי ועבור רבים מהסטודנטים הנרשמים למסלול הכשרת מדריכי טאי צ’י התרגול מהוא הרבה יותר מפעילות גופנית למען בריאותינו או אומנות לחימה להגנה עצמית. זוהי למעשה דרך חיים דרך להתפתחות אישית. ניתן להבין את מלוא העומק של התרגול ומשמעותו מעצתו האחרונה של זאנג סאן פנג. לאחר סדרה של הנחיות שיש בהן צד פרקטי לפעמים פיזיולוגי ולפעמים תודעתי רוחני הוא אומר. “with your hole being develop your life” באומרו כן הוא למעשה אומר התרגול אינו המטרה, צ’י קונג וטאי צ’י זה אמצעי והמטרה היא את או אתה.

אמיר פרלמן מורה לטאי צ'י
טאי צ'י מבואות הסטוריים
טאי צ'י איך צריך לתרגל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן