קורס טאי צ׳י לימודי תעודה

טאי צ'י לימוד פורם ארוך מסורתי
אמיר פרלמן מלמד עבודה עם מוט טאי צ'י
קורס טאי צ'י להכיר את המסורת והפילוסופיה.

למי מיועד הקורס?

קורס טאי צ׳י אמנם נועד להכשרת מורים איכותיים של יאנג סטייל טאי צ׳י בישראל אך מיועד גם עבור מי שמעוניין ללמוד ולתרגל במסגרת רצינית. טאי צ׳י יאנג סטייל ישראל מקיימת את הקורס תחת המטריה של האקדמיה הישראלית לאמנויות פנימיות בהדרכתו של אמיר פרלמן מאסטר בצ׳י קונג רפואי ומורה בכיר לטאי צ׳י צ׳ואן. אמיר פרלמן מלמד במסגרת הקורס הרב שנתי  את סט הכישורים המלא מעולם הטאי צ׳י: תרגול פורם ארוך מסורתי, פושינג הנדס, הכרות עם המבואות ההיסטוריים, הפילוסופיה מאחורי השיטה וכן את אפליקציות הלחימה המשמשות להגנה עצמית. לקבלת  מידע מפורט על קורס טאי צ’י מבחן ההסמה ועל תכנית הלימודים המלאה הסילבוס המלא של הקורס מורים לטאי צ׳י.

המכללה הישראלית לאומנויות פנימיות מציעה מסלול לימודים משולב רב שנתי: מדריכי צ'י קונג רפואי + מדריכי טאי צ'י צ'ואן יאנג סטייל

קורס טאי צ'י משך ומבנה הלימודים​

קורס טאי צ’י בנוי משיעור שבועי בן ארבע שעות,  במהלך שלוש שנות לימודים מלאות הסטודנטים מסיימים 450 שעות לימוד אקדמיות.
החלק הראשון מוקדש לחימום מותאם לצ׳י קונג וטי צ’י ואחריו מתרגלים סדרה של צ׳י קונג כחלק מהכנת הגוף לאימון אך גם בכדי להפנים את עקרונות התנועה הנכונה המגיעה מעולם הצ’י קונג. בחלקו השני של השיעור אנו לומדים ומתרגלים את הפורם הארוך המסורתי בן 113 התנועות. לאחר הפסקה של כ 20 דקות לרענון יש חלק תיאורטי קצר של כחצי שעה בו אמיר מלמד את המבואות ההסטוריים, הפילוסופיה מאחורי התרגול וקריאה מפורשת בכתבים העתיקים. החלק האחרון של השיעור מוקדש לפושינג הנדס במהלך השנתיים הראשונות ללימודים. בשנה השלישית התלמידים לומדים את האפליקציות המעשיות לצורך הגנה עצמית.

לימודי תעודה כמדריכי צ’י קונג רפואי, שנה אקדמית הניתנת ללימוד במקביל ללימודי טאי צ’י.
החלק התיאורטי מתקיים בימי א בערב ומועבר אונליין ע״י אמיר פרלמן לכל קבוצות הלימוד ברחבי הארץ. שיעור של שעתיים אקדמיות רציפות בין השעות 17:30 עד 19:00. סטודנטים שרוצים לעבור מבחן הסמכה ולקבל תעודה של מדריכי צ’י קונג רפואי מחויבים להשתתף גם בשיעור תיאוריה (השיעורים זמינים במהלך כל שנת הלימודים) וכן בריטריט הכנה לבחינות הסמכה המתקיים בסוף השנה. ניתן לבחור להיבחן בתום שנת הלימודים הראשונה או השניה של המסלול הרב שנתי.

אודות אמיר פרלמן וצוות ההוראה

אמיר פרלמן הנו תלמיד של מאסטר יאנג ג’ווינג מינג בכיר המורים לטאי צ’י יאנג סטייל במאה העשרים. את עולם הצ’י קונג והטאי צ’י אמיר פגש בגיל 15. כאשר התחיל ללמוד אמנויות לחימה סיניות כגון ווינג צ’ון ובהמשך ג’ט קון דו. תרגול פורם טאי צ’י היה אז במסגרות בהן למד חלק מהחימום, תחזוקה והפן המעשי של אפליקציות הלחימה לא היה חלק מהתרגול. שנים של חיפוש אחר המורה הנכון הביאו את אמיר לבקר בסין במנזר וודאנג מקום הולדתה של אמנות הלחימה הרכה טאי צ’י צ’ואן. אך את מה שחיפש מצא דווקא בצפון קליפורניה, מירנדה מקום בו התקיים בית הספר במתכונת של מנזר אותו ייסד מאסטר יאנג. המקום נסגר ביוני 2021 לאחר 25 שנות פעילות.

אמיר מלמד טאי צ’י במסגרת לימודי המשך וסדנאות מיקוד מאז 2017. את הקורסים להכשרת מורים לטאי צ’י אמיר השיק בשנת 2020 ונכון לכתיבת שורות אלה מרכזי הלימוד בהם מתקיים קורס טאי צ’י רב שנתי עם אפשרות הסמכה להדרכה הם: אזור צפון בסטודיו ליוגה של מיכל כרמון בטבעון, אזור מרכז בסטודיו הגדול במרכז תאו בהרצליה פיתוח. מועדון היוניקורן מתחם האורוות פרדס חנה. החל משנת 2022 נפתחה שלוחה דרומית בכפר האמנים צוקים שבערבה. בכל הקורסים המורה העיקרי הוא אמיר פרלמן.

תלמידי השנה השלישית של קורס הכשרת מדריכים לוקחים חלק בהוראת הקורס ומלמדים לצידו של אמיר את תלמידי השנה הראשונה והשניה. זוהי דרך הלימוד המסורתית שעוברת מדור לדור. המורה הבכיר יכול לתת למדריכים פידבק על הדרכת טאי צ’י וצ’י קונג. והדרכה תחת השגחה של מורה בכיר מהווה חלק מהליך הכשרת מדריכים בעולם הטאי צ’י.

קורס טאי צ׳י בפריסה ארצית צפון ומרכז

טאי צ׳י יאנג סטייל ישראל

מסלול לימודי תעודה המכללה הישראלית לאמנויות פנימיות

איפה מתקיימים הקורסים

מתוך רצון להנגיש את אפשרויות הלימוד של טאי צ׳י וצ׳י קונג בית הספר פועל בשתי שלוחות בצפון הארץ ובמרכזה ובעתיד תפתח גם שלוחה דרומית. אפשרויות הלימודים כיום הן בטבעון  ובהרצליה. שתי הקבוצות בהדרכתו של אמיר ולצדו תלמידי השנה השלישית שכחלק מלימודיהם מסייעים בהדרכת התלמידים החדשים. מסלול הלימודים מיועד לכל אדם בכל גיל המעוניין לשפר שיווי משקל, להיטיב עם בריאותו וללמוד ולתרגל במסגרת רצינית, המסלול מאפשר להיבחן להסמכה כמדריך.
קורס טאי צ׳י בטבעון

בית הספר מקיים את השלוחה הצפונית משנת 2016 בימי רביעי מתקיימים לימודי צ׳י קונג בקבוצות לימוד למתקדמים ומתחילים. קורס הכשרת מורים לטאי צ׳י מתקיים משנה״ל 2020-2021. הלימודים מתקיימים בימי רביעי בבוקר בין השעות 10:00 עד 14:00 בסטודיו ליוגה של מיכל כרמון. הלימודים מתקיימים בקבוצות קטנות עד 16 תלמידים. אמיר פרלמן עצמו מלמד את הקורס טאי צ’י בטבעון.

קורס טאי צ׳י בהרצליה

לימודי טאי צ׳י בהרצליה החלו בשנה״ל 2021-2022 בהדרכתו של אמיר פרלמן. בעתיד יפתח גם מסלול הכשרת מטפלים בצ׳י קונג רפואי במרכז תאו בהרצליה. קורס הכשרת מורים לטאי צ׳י בהרצליה מתקיים בימי א בין השעות 11:30 עד 15:30 באולם מרווח ואיכותי  המכיל עד 30 תלמידים במרכז תאו, חניה מסודרת זמינה לתלמידים צמוד לאולם. אמיר פרלמן עצמו מלמד את הקורס טאי צ’י בהרצליה.

קורס טאי צ׳י בצוקים

בית הספר מקיים את השלוחה הדרומית משנת 2022 לימודי צ׳י קונג וטאי צ’י במסלול לימודים משולב.  הלימודים מתקיימים בימי חמישי בבוקר בין השעות 10:00 עד 14:00 במועדון הישוב צוקים בכניסה לישוב. הלימודים מתקיימים בקבוצות קטנות עד 16 תלמידים. אמיר פרלמן וסימה סידו מעבירים את הקורס טאי צ’י בצוקים

קורס טאי צ׳י בפרדס חנה

בית הספר מקיים את השלוחה בפרדס חנה משנת 2014 לימודי צ׳י קונג וטאי צ’י במסלול לימודים משולב. הלימודים מתקיימים בימי שלישי בצהריים בין השעות 12:30 עד 16:30 במועדון היוניקורן. הלימודים מתקיימים בקבוצות קטנות עד 12 תלמידים. אמיר פרלמן, אבנר אבדאב ורעות קלמן מעבירים את הקורס בפרדס חנה.

במידה והנכם מעוניינים להתארח, לחוות תרגול טאי צ׳י או לפגוש את צוות ההוראה אנא תצרו איתנו קשר ואנחנו נחזור אליכם להזמיכם לשיעור באזור מגוריכם

דילוג לתוכן