טאי צ’י פושינג הנדס

אחת המיומנויות המופלאות ביותר בעולם הטאי צ’י הנה טאי צ’י פושינג הנדס. פושינג הנדס זו אומנות של קשב בידיים, קריאה של כוונת היריב דרכה נוכל להכיל את הכוח המופעל לכיווננו ולהשתמש בו על מנת ליצור מצבים להתקפה, לבריחים – צ’ינה או להתלות – שוואי ג’יאו.

אומנות הפודינג הנדס איננה ייחודים רק אמני טאי צ’י אלא מהווה חלק משמעותי גם באומנויות לחימה רכות נוספות כגון, העגור הלבן בסגנון שאולין, ווינג צ’ון ועוד. ובכל זאת טאי צ’י פושינג הנדס נחשבת למיומנות המורכבת ביותר, מדוע? משום שהיא נעשית תמיד ללא הפעלת כוח נגדי. אמן טאי צ’י מיומן ידע להוביל את יריבו לתוך ״מלכודת דבש״ תוך שהיריב משוכנע שהוא חזק ומצליח עוד רגע לנצח, כך הוא נעשה נחוש ומתוך בטחון יוצא להתקפה. הכוח אותו הוא מפעיל בהתקפה זה הכוח שישמש את אמן הטאי צ’י להכניעו.

לימוד טאי צ’י פושינג הנדס אורך שנים, למרות שהעקרונות פשוטים למדי להבנה, ההפנמה ורכישת ההרגלים הנכונים עד שאלו משתרשים והופכים לטבע שני לוקחת בדרך כלל בין שלוש לחמש שנות אימון.

מניסיוני כמורה וכמתרגל הדבר החשוב ביותר זה למצוא פרטנר לתרגול וליזום מעבר למפגשים בקורס שיגרה שבועית בה לפחות שעתיים בשבוע מוקדשות לתרגול משותף של פושינג הנדס.

האם ניתן להתאמן על פושינג הנדס לבד?

למרות שזוהי מיומנות המתורגמת עם בן או בת זוג יש הרבה דרכים לשפר את המיומנות בעבודה לבד. העבודה על שימוש נכון בקשת הגב העליונה קשת החזה – Da Zuei מסייעת להפנים התנועה נכונה עם כתפיים משוחררות וללא עצירה של הצ,י הנגרמת עקב מתח ומאמץ בכתפיים. עבודה מול הצל של עצמנו בדומה לאימוני אגרוף מול הצל של עצמנו Shadow Boxing מלמד התנועה מידתית שאינה חורגת מגבולות ה״מסגרת״ השטח אותו אנו חייבים לכסות על מנת להגן על עצמנו. רכישת שתי המיומנויות הללו יהוו יתרון משמעותי בבואנו לתרגל עם פרטנר בתרגול זוגות.



מדוע רכישת המיומנות עבור מטפלים היא כה משמעותית?

עם הזמן מיומנותו של אמן טאי צ’י מתפתחת ומגיעה באמת ליכולת של הקשב בידיים. כך מתפתחת גם יכולתו לסרוק אנרגטית ולזהות דפוס שאינו תקין במערכת הערוצים האנרגטיים והמרידיאנים של מטופל.

היכולות הנלמדות בתרגול טאי צ’י פושינג הנדס מתרגמות את עצמן היטב ליכולת כמטפל ברפואה אנרגטית, טיפולי מגע ואקופרסורה. מסיבה זו אנו מתחילים להתנסות בפודינג הנדס ולרכוש את הבסיס למיומנות זו כבר בשנה הראשונה במסגרת קורס מדריכי צ’י קונג וטאי צ’י, אצלנו במכללה הישראלית לאומנויות פנימיות. גם עבור מי שאינו מתכוון להשלים את מסלול ההכשרה הרב שנתי ולעבור מבחן הסמכה של מדריכי טאי צ’י, מהמיומנות הבסיסית של פושינג הנדס נרכוש כישורים מאוד חשובים.  מה גם שעוד לא הבשילה לכדי אפקטיביות כחלק מהארסנל של טאי צ’י כאומנות לחימה עשויה לשרת אותו היטב אם בכוונתו להיות מטפל בצ’י קונג רפואי.

טאי צ'י פושינג הנדס
טאי צ'י פושינג הנדס 2

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן