לחימה עם מוט טאי צ'י וכלי נשק נוספים

מלבד התרגול של הפורם שלמעשה מייצג אפליקציות הגנה עצמית בידיים ריקות ישנה גם בטאי צ’י צ’ואן. כלי הנשק העיקריים הם המוט הארוך ושתי סוגי חרבות החרב הרחבה המכונה Saber והחרב הצרה והארוכה המכונה Long sword או בקהילת הוו שו הכללית חרב טאי צ’י Taiji Sword.

כל הפורמים (קאטות) של כלי נשק מעולם הטאי צ’י מושתתים על הפורם המסורתי הארוך, לכן התמחות בכלי נשק תמיד תהיה לקראת סיום מסלול  ההכשרה של כל תלמיד ובדרך כלל השנה הרביעית או החמישית יחשבו לזמן הנכון להתחיל לרכוש מיומנות בכלי נשק. על פי המסורת המקל הארוך נחשב אב לכל יתר כלי הנשק.  מי ששולט במוט ייטיב לשלוט גם בחרב.

כיום נפוצה דווקא הלימוד של החרב הארוכה בבתי הספר במזרח וכן בקהילת הטאי צ’י במערב. הפופולריות של החרב הארוכה נובעת בעיקר עקב האסתטיקה והקואורדינציה שהפורם עם החרב טאי צ’י מציעים.  ברוב בתי הספר התרגול נעשה כדרך לעבודה פנימית, באיטיות מדיטטיבית ולמעשה זהו ריקוד טקסי עם חרב

איפה לומדים לחימה עם מוט טאי צ'י

עבור מי שמתעניין בלימוד כלי נשק מעולם הטאי צ’י ואפליקציות של לחימה מעשית המכללה מקיימת שתי סדנאות טאי צ’י מידי שנה בהן אמיר פרלמן מעביר את היסודות ללחימה עם מוט טאי צ’י, וטאי צ’י צ’ינה, ידע מסורתי זה מנגיש את אומנות הלחימה שחבויה בפורם הארוך המסורתי. עבור רבים כלי הנשק הוא אמצעי לחימה כפשוטו ועבור אחרים כלי או אמצעי להתפתחות, האסטטיקה, הקואורדינציה והמשמעת העצמית הנרכשת מלימוד המיומנות עם מוט טאי צ’י או חרב בעלי ערך רב הרבה מעבר לפן הלוחמני.

אם תשאלו את אמיר תשובתו תהיה שהלחימה והרוחניות הולכים יד ביד  והאדם בעל הסגולה הנעלה הוא זה שיש בידיו את הכוח אולם הוא שולט בו ובדרך כלל אינו נדרש להשתמש בו כלל. ולמרות שהכוח לא נועד על מנת לעשות בו שימוש  יש הרבה מאוד אמת וחוכמת חיים באמירה המפורסמת, ״מוטב להיות לוחם בגינה מאשר גנן במלחמה״. 

כלי נשק בעולם הטאי צ'י

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן