טאי צ'י או צ'י קונג מה עדיף?

רבים פונים אלינו בשאלות או בקשה ליעוץ מה נכון להם ללמוד או לאיזה קורס כדאי להרשם. השאלה טאי צ’י או צ’י קונג מה עדיף לי? חוזרת די הרבה. לכן החלטנו להרים את הכפפה ועד שאמיר יענה בסרטון מערוץ היוטיוב של מדיקל צ’י קונג ישראל.  ננסה לתת מענה כאן בטאי צ’י בלוג.

הלכה למעשה טאי צ’י מהווה המשך ישיר וטבעי ללימודי צ’י קונג. למרות שרבים שואלים מה ההבדל בין צ’י קונג לטאי צ’י השאלה הנכונה היא מה הקשר!
צ’י קונג זו הגדרה רחבה הכוללת בתוכה גם עבודה תודעתית, מדיטציות מעולם הצ’י קונג, צ’י קונג רפואי המונה אינספור פרוטוקולים טיפוליים וצ’י קונג לאמנויות לחימה מבוססות צ’י שטאי צ’י יאנג סטייל היא כנראה המפורסמת שבהן. טאי צ’י במקור הנה אמנות לחימה רכה אף אפקטיבית מאוד. אך כאשר נתרגל טאי צ’י ברכות איטיות ופוקוס על הנעת הצ’י בגוף הרי הקאטה המסורתית תהיה בפועל תרגול צ’י קונג מתקדם.

מאיפה נכון להתחיל טאי צ'י או צ'י קונג

התשובה לשאלה זו היא מאוד אישית, מי אתה ומהי הסיבה בגינה אתה מעוניין להתחיל לתרגל? ברור שאם אתה מגיע במצב גופני ירוד ומבקש להעלות את רמות האנרגיה ולהתחיל לבנות את יכולות התנועה כנראה צ’י קונג רפואי יהיה התשובה הנכונה עבורך. מנגד אם אתם מבקשים ללמוד שיטה להגנה עצמית התשובה היא לימודי טאי צ’י.

אך לא תמיד התשובה היא כה חד משמעית פשוטה, למעשה תרגול טאי צ’י נחקר ונמצא יעיל עבור פיברומיאלגיה יותר מכל שיטה אחרת, כמו כן טאי צ’י לטיפול דלקות מפרקים הוכח במחקרים קליניים כטיפול מועדף.

נקודת ההתחלה הנכונה תהיה בכל מקרה לימוד עקרונות התנועה המגיעים מעולם הצ’י קונג התנועתי. לאחר שרכשנו את היציבה הנכונה, הבנו את תרשים הזרימה הנכון בתנועה המשותף לצ’י קונ וטאי צ’י נוכל ללכת אחר נטיות ליבנו אם מדובר בהנהגה בריאה אותה אנו מבקשים לאמץ ולהכניס לשגרת חיינו. במידה ואנחנו מתמודדים עם אתגר בריאותי נכון לבקש את הליווי וההנחיה של מטפל מקצועי שעבר הסמכה ספציפית לסוג האתגר הבריאותי איתו אנו מתמודדים.

עובדה חשובה אחת חובה לציין, כל המאסטרים לאורך הדורות שעסקו בטאי צ’י למדו ותרגלו צ’י קונג! מי שלומד טאי צ’י בלי הבסיס המגיע מעולם הצ’י קונג לעולם לא יגיע לאותו העומק בתרגול. גם אמיר פרלמן וגם מאסטר יאנג הנראים זה לצד זה מחוייכים התצלום, מתחילים את הבוקר במדיטציה מעולם הצ’י קונג התודעתי ממשיכים לחימום וסדרת צ’י קונג ומיד לאחר מכן לתרגול יומי של הקאטה המסורתית של טאי צ’י יאנג סטייל.

עובדה זו בפני עצמה באה ללמד שהדבר הכי נכון הוא לשלב את שתי האמנויות המשלימות בתוך סדר התרגול היומי, במידה והנכם לומדים טאי צ’י כתרגול תומך בריאות ניתן להסתפק בתרגול רך ומדיטטיבי. אם רצונכם ללמוד את האפליקציות לחימה ולהפוך את הטאי צ’י לכלי אפקטיבי להגנה עצמית תדרשו להרבה יותר שנות אימון. התרגול חייב להיות גם מהיר עם עבודה של כוח מתפרץ מבוסס צ’י והמלצתנו במקרה זה להצטרף לקורס טאי צ’י מובנהבאחד מהשלוחות ברחבי הארץ. להלן סרטון ובו סקירת מחקרים על טאי צ’י כתרגול לשם בריאות.

טאי צ'י או צ'י קונג מה עדיף? אמיר פרלמן ומאסטר יאנג אומרים עדיף שניהם

אמיר פרלמן ומאסר יאנג ג'ווינג מינג בסיום סמינר טאיצ'י במירנדה ארה״ב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן