טאי צ'י פושינג הנדס

פושינג הנדס הנה מיומנות הקיימת בכמה אומנויות לחימה סיניות רכות כגון העגור הלבן בסגנון שאולין דרומי, ווינג צ’ון וכמובן טאי צ’י פושינג הנדס. זוהי מיומנות מורכבת הדורשת שנים של אימון וכמובן פרטנר/ית לתרגול. מניסיוני האישי אוכל לומר כי לימוד פושינג הנדס כמשנה סדורה כפי שזכיתי ללמוד ממורי הופכת את הטאי צ’י לאמנות חיה, מיומנות שמקנה הבנה מעמיקה של המילים השתרשות ושמירת סנטר בכל תנועה מתנועות הקאטה. מעבר לכך זוהי הדרך היחידה להפוך את אפליקציות הלחימה לנגישות ושימושיות בזמן אמת. פושינג הנדס זו אמנות של קשב באמצעות הידיים המאפשרת שימוש בטכניקת הגנה לצורך התקפה והכנעת היריב.

איך לומדים טאי צ'י פושינג הנדס

מאוד חשוב להתחיל בתרגול טכני סולו ממנו נפנים את דרך העבודה הנכונה עם גופנו, שימוש נכון בששת הקשתות ובעיקר קשת בית החזה. ישנם מגוון שיטות תרגול מסורתיות שיעזרו לתלמיד בראשית דרכו לסגל הרגלי תנועה נכונים לפני שמתחילים להתאמן עם בן או בת זוג.

דרכי הלימוד המסורתיות מתחילות בתרגול סולו, לאחר שעקרונות התנועה מופנמים מתחילים לעבוד ארבע פינות Four corners בזוגות, לאחר מכן לומדים לעבוד בשתי ידיים ברכות ובאיטיות כאשר המטרה הראשונית היא ללמוד לדייק ולרכוש את המיומנות הדרושה על מנת לעבוד במהירות ובחופשיות. זוהי מיומנות נרכשת ויהיה זה בחכמה לקחת אז הזמן ולבנות יסודות איתנים.

תרגול פושינג הנדס כפי שנראה בתמונה משמאל בה אני וחוויאר מדגימים עבודה עם יד אחת, מאפשר הבנה של שמונה איכויות התנועה הנגזרות מהבא גוואה הנקראות בעולם הטאי צ’י Ba Men. שמונה הטריגרמות הן בתפיסה הדאואיסטית  שמונה אבני הבניין על פיהן מתקיים העולם שצ’אנג סאן פנג ממציא הטאי צ’י צ’ואן בנה מהם את ביטויי התנועה מהן נגזרות כל תנועות הקאטה המסורתית ואפליקציות מעשיות של הטאי צ’י צ’ואן.

בעוד שתרגול של קאטה מתמקד בחזרה מדויקת ומוקפדת על ביטוי אחד של
כל תנועה. הדגש בזמן תרגול פושינג הנדס הוא על גמישות מחשבתית, דינמיות, יצירתיות ופיתוח כל תנועה מתוך הקאטה המסורתית לאינספור שימושים, מצבים ואפשרויות, להלן כמה דוגמאות.

בתמונה הראשונה אני ״מנקה״ את ידו של היריב הדוחפת לכיוון הפנים. זהו הלכה למעשה המנח של כנף נחה כפי שאנו לומדים לבצע בטאי צ’י פושינג הנדס על תבנית סמל הטאי צ’י בכיוון יאנג. המשך התנועה שלי מחסימה של חוויאר (חברי לתרגול) תהיה במקרה זה הברשת הברך עם צעד קדימה ודחיפה. חובה לזכור שהמציאות אינה דומה לתנועה בפורם שכן המציאות  משתנה והתנועה אותה למדנו בקאטה המסורתית חייבת לעשות אדפטציה.

בתמונה השניה אנו רואים מבנה של פונג (Ward off) המוביל ללו (roll back) מתגלגל לאחור לצורך ניטרול כוח היריב שדחף כלפי מטה לכיוון מרכז הבטן. משם ניתן להמשיך לתנועת משיכה Cai עם צעד קדימה בזווית 45 מעלות. זו יכולה לפתוח את הדלת הצידית  Open Side Door על מנת לתקוף חזרה או לנעול בריח על המרפק.

במסגרת הקורס מדריכי טאי צ’י אנו מקדישים כשעה לתרגול פושינג הנדס מידי שיעור, לימוד זה הינו מיומנות חובה עבור מי שמבקש ללמוד טאי צ’י כאומנות לחימה אפקטיבית. אך גם כתרגול לשם בריאות מומלץ להשקיע בלימוד פושינג הנדס כמשנה סדורה וזאת על מנת להבין את גודל התנועה הנכון הזווית הנכונה, לפתח השתרשות טובה ושמירה על מרכז הכובד. כל אלה יהפכו גם תרגול איטי ומדיטטיבי להרבה יותר משמעותי הן כעבודה פנימית והן בתפוקת הצ’י.

לחצו לצפיה בפרטים, סילבוס מלא והרשמה לקורס מדריכי טאי צ’י יאנג סטייל

פושינג הננדס הדגמה של כנף חוסמת
טאי צ'י פושינג הנדס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן