טאי צ'י צ'ינה להפוך הגנה להתקפה

טאי צ’י צ’ינה האס בשרוול של כל לוחם טאי צ’י שיכול להכניע יריב ללא שימוש בכוח ולהפוך הגנה להתקפה using defence  for offence, זוהי מיומנות אותה למדתי ממורי מאסטר יאנג שהיה אולי המורה בהא הידיעה ששלט במיומנות הצ’ינה גם בשיטה של נזירי שאולין וכמובן טאי צ’י צ’ינה בדרכו של יאנג באן הו. את תלמידי אני מלמד בסיס לאפליקציות על מנת להשיג הבנה אמיתית של התנועות גם בפורם המסורתי הארוך וגם מתוך הפושינג הנדס. במסגרת הקורס טאי צ’י המטרה היא דיוק התנועות בפורם, ביצוע מידתי ונכון של ההגנות בפושינג הנדס. עבור מי שחפץ ללמוד צ’ינה ברמה גבוהה שתשמש להגנה עצמית  אנחנו מקיימים מידי שנה סדנת צ’ינה המאפשרת תרגול בקבוצה קטנה תחת השגחה ולהתמחות באומנות הבריחים מעולם הטאי צ’י.

מה זה טאי צ'י צ'ינה

צ’ינה Chi-na הנה אומנות של בריחים ושימוש בנקודות תורפה, אם בלחיצה או מכה ישירה, המשמעות המילולית היא לתפוס ולשלוט. זוהי מיומנות של לחימה אפקטיבית מאוד בידי אדם מיומן. צ’ינה אינה ייחודית לטאי צ’י והיא קיימת במסורת של שאולין שנים רבות לפני המצאת הטאי צ’י צ’ואן ע״י צ’אנג סאן פנג. ובכל זאת ראוי לציין כי אפליקציות צ’ינה הנובעות מתוך טאי צ’י פושינג הנדס הן בעלות ייחוד בשל היותן מהירות, מפתיעות מאוד ועושות שימוש חכם בתנועת היריב על מנת להביאו לזווית ממנה ניתן ״לעקור את שורשו״ או  ליצור ״פרצות״ בהגנה אותן ניתן לנצל בנקל על מנת לתקוף ולהכריע את הקרב.

לרבות מתנועות הפורם טאי צ’י יש אפליקציה של צ’ינה, למעשה יש למעלה מ 400 אפליקציות של צ’ינה מתועדות ברשומותיהם של בתי הספר השונים לטאי צ’י. אם זאת נדיר מאוד למצוא אמני הלחימה שבאמת שולטים בארסנל כה רחב, וזאת משום שכל אפליקציה של צ’ינה דורשת חודשים רבים של אימון וחזרות אינספור בתרם תהפוך לזמינה ואפקטיבית בזמן בקרב.

להלן איור המדגים אפליקציית צ’ינה הנגזרת מתוך תנועת הצלפה בודדת – Single wip התנועה הזו חוזרת בפורם הארוך מספר רב של פעמים בקונסטלציות שונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן