מה זה טאי צ'י | פילוסופיה רפואה לחימה

הפילוסופיה מאחורי אמנות התנועה

טאי צ’י הנה בראש ובראשונה פילוסופיה. סמל הטאי צ’י מסמל את הדרך בה הטבע שואף לאיזון דרך ניגודים משלימים. היין והיאנג. דוגמאות אין ספור לניגודים משלימים אלה קיימים בכל אספקט בחיי האדם, בעולם ולמעשה בכל. היום מול הלילה, הקיץ מול החורף, המאמץ מול השחרור, הזכר מול הנקבה וכולי על זו הדרך. למעשה נכון יהיה לומר שהפירוש המהותי למילים טאי צ’י זה האיזון הנשגב. לכן טאי צ’י לפני ואחרי הכל זו דרך להתפתחות עצמית. להשכין שלום בין גוף לנפש ולחיבור מחדש של האדם והטבע. “reunion of man and nature”.

אמנות התנועה טאי צ’י צואן הנה ביטוי של הדאו דרך תנועה. זאנג סן פנג האיש שהביא לעולם את אמנות הלחימה הרכה והמופלאה היה נזיר דאואיסט. מלימודו בכתבים הסיניים הקלאסיים ספר התמורות I Ching ומספרו הקנוני של לאו טזה הדאו דה ג’ינג Dao De Jing, זאנג סן פנג שאב השראה להביא אמנות של תנועה המשקפת את עקרונות היין והיאנג ושמונה הטריגרמות הבא גוואה. 

מה זה טאי צ׳י? זהו ביטוי של הדאו דרכו של הטבע.

טאי צ'י כדרך לריפוי עצמי בגוף ונפש

כאשר שואלים את אמיר פרלמן מה זה טאי צ’י דרך להעצמה פנימית, שביל לגילוי עצמך המקורי מה שהסינים מכנים Yuan Spirit. בתצלום ניתן לראות את אמיר מייסד טאי צ’י יאנג סטייל ישראל ומאסטר יאנג ג’ווינג מינג בשיחה על מהות התרגול במירנדה. מקום בו היה המנזר או ריטריט סנטר במשך למעלה משני עשורים.
לאורך השנים ובמיוחד בשלושת העשורים האחרונים התרגול של הפורם טאי צ’י יאנג סטייל  נחקר רבות בשל יעילותו בטיפול בדלקות מפרקים, פיברומיאלגיה, שיפור שיווי המשקל והיציבה, אוסטאופורוזיס ועוד. תוכלו לצפות בסקירת מחקרים בסרטון וידאו המצורף לתחתית מהאמר הזה. אך קריאה בספרות מקצועים וממצאי המדע והמחקר המודרניים אך מאשרים את מה שהרופאים הסיניים ידעו כבר לפני אלפי שנים. למעשה אף הממשלה הקומוניסטית היא שיזמה את כינוס המאסטרים ליאנג סטייל במגמה ליצור פורם קצר עממי. שיסיע לציבור הרחב לשמר בריאות מיטבית.

קורס טאי צ'י להכיר את המסורת והפילוסופיה.

טאי צ'י כאמנות לחימה רכה אך אפקטיבית

במסגרת הקורס מדריכי טאי צ’י אנו לומדים את כל האספקטים של טאי צ’י צ’ואן כולל אפליקציות מעשיות להגנה עצמית. במהלך השנים הרבה חגורות שחורות מסוגים שונים של אמנויות לחימה הגיעו ללמוד טאי צ’י צ’ואן במכללה הישראלית לאמנויות לחימה.

יעקב חזן ז״ל היה חלק מצוות ההוראה במדיקל צ’י קונג ישראל, את הטאי צ’י הוא גילה לאחר ארבעים שנות אמנות לחימה אמיר פרלמן. לדברי אמיר יעקב היה אמן לחימה מהשורה הראשונה מלבד היותו אדם נדיר במידותיו. אמיר ויעקב חזן נהגו להעביר סדנאות משותפות להגנה עצמית, תרגול עם מוט לשיפור היציבה ועוד.

כאחד מבחירי אמני הלחימה שהיו בישראל בכל הזמנים יעקב העיד כי האפקטיביות של הטאי צ’י ביצירת מצבים, לחימה בטווח קרוב ושימוש בכוח היריב תרמו לו מיומנות נוספת. את התוצאה מיד ראינו גם באופן בו הוא לימד נינג’יטסו. אמנות הלחימה בה הוא התמחה לכתחילה. לצערנו שיתוף הפעולה המופלא בין אמיר ליעקב נקטעה עקב מותו בטרם עת. זוהי אבדה גדולה לכל מי שאמנות לחימה קרובה לליבו.

טאי צ'י פושינג הנדס הנה מיומנות שיכולה לשפוך אור על מה זה טאי צ'י.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן