ניי גונג מדיטציות מעולם הצ'י קונג

מה זה ניי גונג? המושג מורכב משתי מילים והמשמעות המילולית היא ניי בסינית פנימה וגונג עבודה או מיומנות. הדרך הנכונה להבין את המושג היא אכן מיומנות פנימית Internal Skill. הלכה למעשה זוהי מיומנות פנימית שעיקרה עבודה תודעתית, מדיטציות ופיתוח חישה פנימית. כלים אלו מאפשרים לנו לגייס את התודעה בזמן התרגול. גם מתרגלי טאי צ’י במסורת הדאואיסטית מתרגלים ניי גונג על מנת להעצים את התרגול הפיזי.

תרגול ניי גונג מתחיל בלימוד המדיטציה האמבריונית, לכל תלמיד או מתרגל טאי צ’י מומלץ בחום להגיע לפחות פעם אחד לסדנת ניי גונג בלב המדבר שם מתקיימות שתי סדנאות מידי פברואר וספטמבר בהם אני מלמד את רזי המיומנות הפנימית לתלמידי בעיקר אך סדנאות אלו פתוחות גם לקהל הרחב ללא הבדלי מין, דת, גזע, שיטה או בית ספר אליו אתם משתייכים.

המיומנויות העיקריות הן: מדיטציה אמבריונית. האמת שהמילה מדיטציה אינה באמת מדוייקת כי זו לא מדיטציה פר סה. למעשה זו נוכחות שקטה בה האדם לומד לחוש את שני המרכזים האנרגטיים הראשוניים, דן טיין תחתון Xia Dan tian ועליון Shang Dan Tian. משתף איתכם סרטון מסדנת ניי גונג בתקופת הקורונה בה חצי ממשתתפי הסדנה הו אונליין בזום מתאמי בידוד.

סרטון מבוא מדיטציה אמבריונית הבסיס לתרגול ניי גונג

עבודה במעגל המיקרוקוסמי, המיקרוקוסמוס כאן זה האדם. בדומה לקוסמוס או אפילו לכדור הארץ גם לאדם יש שני קטבים. נקודת פלוס ונקודת מינוס אנרגטיות בדומה לבטריה. הזרימה האנרגטית בכל דבר גשמי נעה בין שני קטבים אלו. באדם אלו שתי נקודות התחתונה בפרינאום נקרא הוי יין והיא נקודת המינוס. העליונה נמצאת בחלק הגבוהה ביותר של הגולגולת ונקראת באי הוי. בין שתי נקודות אלו יש תנועה של שני מרידיאנים חיצוניים בערות השולט governing vessel והערוץ המכיל conception vessel אלו שולטים ומווסתים את כל אברי היין והיאנג בגוף האדם. למעגל המיקרוקוסמי שני מסלולים מעגל האש שנועד להעלות את אנרגייט החיות בגוף האדם ולהופכנו ליותר יאנג. ומעגל הרוח שנועד לצורך השקטה. הבחירה בין שניהם היא שאלה של מה נדרש לכל מתרגל באופן אינדיבידואלי לשם איזון ברגע הנתון.

עבודה במעגל המים, זהו לאמיתו של דבר מעיין הנעורים האמיתי והיעד הגבוהה או הנכסף של כל מתרגלי ניי גונג מאז ועד היום. במנזרים הדאואיסטים תרגול זה נחשב לסוד השמור לתלמידים שהוכיחו את נאמנותם, היושרה הפנימית שלהם וטוהר מידותיהם. הלכה למעשה הכינוי מעגל אינו מדוייק מאחר וכאן המיומנות היא הנעה של הציר המרכזי של גוף העדם. תוך הרפיה ופתיחה של עמוד השדרה. כך ניתן להעלות את הרמה ההורמונלית. זהו בסס לתרגול המכונה שטיפת מוח העצמות Xi Sui Jing שהיא חלק ממשנתו של דא מו. המוכר יותר לציבור הרחב כבודהידארמה.

איך ואיפה לומדים את זה?

זוהי כמובן סקירה בלוגית על קצה המזלג ולמי שמעוניין תוכלו לצפות בהרצאות המסבירות יותר על נושאים אלו בערוץ היוטיוב המוקדש לצ’י קונג וטאי צ’י לראות כאן פרטים על סדנת ניי גונג הקרובה בסדנאות אלו אנו בעיקר מתרגלים. הבוקר מתחיל בשעה מדיטציה אמבריונית לאחר מכן עיסוי עצמי ועבודה עם הפקת קול לתידור הגוף, כשעה וחצי של צ’י קונג או טאי צ’י אחרי ארוחת הבוקר. בצהריים יש הרצאה הסבירה בהרחבה ומדגימה טכניקות נכונות לעבודה לאחר מכן תרגול מעגל האש,הרוח והמים ובסוף היום זמן לשאלות של משתתפי הסדנה.

ניי גונג סדנה במדבר עם אמיר פרלמן
את לימודי הניי גונג אני חייב למורי מאסטר וון שו יו ומאסטר יאנג
הזמנה לסדנת ניי גונג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן